«Ασπίδα προστασίας»

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για τον σχολικό εκφοβισμό, ζητήθηκε από την  κ. Καραγιάννη Βασιλική (κοινωνική λειτουργός στο σχολείο μας), να υλοποιήσει μία δράση με τα παιδιά.

Αρχικά τα παιδιά παρακολούθησαν ένα μικρό βιντεάκι με τον τίτλο «Η μέρα που έγινα κι εγώ λύκος» και μετά ακολούθησε σχετική συζήτηση.  Στην συνέχεια, μέσα από  ένα παιχνίδι ρόλων που αφορά περίπτωση  εκφοβισμού και λεκτικής βίας, τα παιδιά  μάθανε τρόπους διαχείρισης του θυμού, και αντιμετώπισης  περιστατικών βίας, δημιουργώντας μία ασπίδα προστασίας.

thumbnail_IMG_20250529_223942

thumbnail_IMG_20250529_223804

thumbnail_IMG_20250529_231550 (1)

 

Συναισθήματα… στα αγγλικά!

Ο ρόλος των Αγγλικών στην προσχολική ηλικία είναι κρίσιμος για την ανάπτυξη γλωσσικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων στα παιδιά.    Η εκμάθηση των Αγγλικών μπορεί να ενισχύσει τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών και συμβάλλει στη κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη τους. Μέσα από τραγούδια, παιχνίδια και άλλες δραστηριότητες, οι μικροί μαθητές ενισχύουν το λεξιλόγιο τους, καθώς και επικοινωνιακές δεξιότητες. Επίσης, συσχετίζεται με βελτιωμένες γνωστικές ικανότητες, όπως η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων, καθώς τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται σε διαφορετικές γλώσσες και πολιτισμούς. Μέσα στο πλαίσιο του μαθήματος ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα και πώς μπορούμε να διαχειριστούμε τον θυμό, τον φόβο και την λύπη.

20250519_123743 (Copy)

20250519_123513 (Copy)

20250519_123238 (Copy)

20250519_113449 (Copy)

20250526_114427 (Copy)

20250526_113953 (Copy)

20250526_111639 (Copy)

20250526_100850 (Copy)

20250526_093419 (Copy)

20250520_124140 (Copy)

«Το λιοντάρι της Βιβλιοθήκης»

Στα πλαίσια υλοποίησης του σχεδίου δράσης για την φιλαναγνωσία, συμμετείχαμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των εκδόσεων «ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ» με τον τίτλο του παραμυθιού «Το λιοντάρι της Βιβλιοθήκης». Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι μέσα από δραματοποίηση και διάφορα φύλλα εργασίας.

thumbnail_IMG_20250612_165745

thumbnail_IMG_20250612_165625

thumbnail_IMG_20250612_115734

thumbnail_IMG_20250612_165842

thumbnail_IMG_20250612_164943

thumbnail_1747069695299 IMG_20250608_070203

IMG_20250514_082005 IMG_20250608_070036 (Copy)

 

 

Πρόγραμμα Πρόληψης Σχολικού Εκφοβισμού « ΒΑΓΙΑ»

  • Αρχικά αναφερθήκαμε για το δικό μας Νηπιαγωγείο. Έγινε συζήτηση για το «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΑΓΑΠΩ», δίνοντας έμφαση στις σχέσεις των παιδιών. Στην συνέχεια αποφασίσαμε, καταλήξαμε και καταγράψαμε τους κανόνες που θα μας βοηθήσουν να νιώθουμε όμορφα στο σχολείο και υποσχεθήκαμε να τους τηρούμε. (Το συμβόλαιο της τάξης μας.) Στην συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν την Βάγια όπως την φαντάζονται. Επιλέξαμε μία, που θα είναι η μασκότ μας, και θα μας συντροφεύει σε όλη την φάση υλοποίησης του προγράμματος. Φτιάξαμε μία ομαδική εργασία για το σχολείο που ονειρευόμαστε.                                                   IMG-da8d818ef10a0e564a3168e143562437-V (Copy)                                                                                                                  IMG-19850fd41c8981a539f135a80724a9b0-V (Copy)

IMG-6551bf5f903ba4132a0cc5c111aa3156-V (Copy)

IMG_20250225_095636

ΑΡΧΙΚΟ

thumbnail_1740158324639

συμβόλαιο τάξης

  • 1η Ενότητα – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Αναφερθήκαμε στα συναισθήματα, κατανοώντας τα μέσα από διάφορες ιστορίες και βιωματικά παιχνίδια. (παιχνίδια σε ζευγάρια, παιχνίδι μνήμης, ντετέκτιβ συναισθημάτων κ.α.) Μάθαμε τρόπους  έκφρασης και διαχείρισης των συναισθημάτων μας .                                 Το μήνυμα μας για τον τοίχο είναι: Όλοι έχουμε συναισθήματα! Όταν ένα συναίσθημα με κάνει να φέρομαι άσχημα, τότε προσπαθώ να το ελέγξω!

IMG-407663885eab16158d4150a0a8d69f6d-V

IMG_20250225_130315

ΕΝΌΤΗΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ

  • 2η Ενότητα – ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Μέσα από το παραμύθι « Η πελώρια κολοκύθα» και άλλα σχετικά βιντεάκια, τα παιδιά κατανόησαν την έννοια της ομάδας, τα θετικά της συνεργασίας και υιοθέτηση αποδεκτών τρόπων συμπεριφοράς στην ομάδα.                                                                                                                        Μήνυμα για τον τοίχο: «Η δύναμη της ομάδας είναι μεγάλη! Η τάξη μας είναι μία ομάδα!»

.trashed-1745092938-IMG_20250318_081311

IMG_20250326_123759

IMG_20250328_101314

2 - ΟΜΑΔΑ

IMG_20250328_093256

  • 3η Ενότητα- ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΑΠΟΔΟΧΗ Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι «ΕΛΜΕΡ». Παίξαμε διάφορα παιχνίδια , όπως π.χ. στον κύκλο κάθε παιδί παρατηρεί κάποιο άλλο και βρίσκει κάτι θετικό πάνω του. Ή κάθε παιδί καλείται να πει δύο πράγματα για τον εαυτό του. Φτιάχνουμε μία ομαδική εργασία, ζωγραφίζοντας ένα σεντούκι και πάνω κολλάμε τις ζωγραφιές των παιδιών με τον εαυτό τους κι ένα θετικό σχόλιο. «Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗ ΜΑΣ».                                                              Μήνυμα για τον τοίχο: «Όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί! Η διαφορετικότητα κάνει την ζωή μας πιο πλούσια!                                         IMG-ed8e348dbff73125d0a850d3743fe25f-V

thumbnail_1746031089540

IMG-ede881e3ad3ecec2ae11f5e8610a6c74-V (Copy)

IMG-933bbd0bd0f71d1f7b08a9037af32c52-V

thumbnail_1747069827916

  • 4η Ενότητα – ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ – ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ                                                                                                                                                                                                                                                     Στον κύκλο μιλάμε για τις συγκρούσεις. Γίνεται δραματοποίηση σε ομάδες με μικρά σενάρια συγκρούσεων.  Λύνονται οι συγκρούσεις με τα χτυπήματα, τις σπρωξιές και τις φωνές; Πώς θα μπορούσαν να λυθούν οι συγκρούσεις αυτές χωρίς βία; Δίνουμε έμφαση στο συναίσθημα του θυμού. Παίζουμε ένα παιχνίδι με το φανάρι του θυμού. (1. ηρεμώ, 2. Σκέφτομαι, 3. Συζητώ.)                                                                                                              Μήνυμα για τον τοίχο: «Η βία δεν λύνει προβλήματα! Μπορούμε να λύσουμε τις διαφορές μας με ηρεμία και συζήτηση!»                                                                                                                                                                              IMG-7bd6bea390f57406d256dfec69ca0664-V (Copy)
  •                                                                                                                                                    IMG_20250608_095726 (Copy)
  • thumbnail_IMG_20250603_123428

Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο

Επισκεφτήκαμε την Α΄ τάξη του 6ου Δημοτικού Σχολείου στα πλαίσια υλοποίησης της μετάβασης των μαθητώ/τριών στο Δημοτικό. Η κ. Ράνια μας υποδέχθηκε πολύ θερμά, μας ξενάγησε στο χώρο, μας είπε κάποια πράγματα για την διαδικασία του μαθήματος, και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές με το Νηπιαγωγείο. Με αφορμή την γιορτή της μητέρας η κ. Ράνια μας διάβασε μία πολύ ωραία ιστορία από το Ανθολόγιο, σχετική με την γιορτή.

thumbnail_IMG_20250526_170337

thumbnail_IMG_20250526_165729 (1)

thumbnail_IMG_20250526_165103

IMG_20250607_172416

IMG_20250607_173733

thumbnail_IMG_20250607_193026

thumbnail_IMG_20250607_195416