Πρόγραμμα Πρόληψης Σχολικού Εκφοβισμού « ΒΑΓΙΑ»

  • Αρχικά αναφερθήκαμε για το δικό μας Νηπιαγωγείο. Έγινε συζήτηση για το «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΑΓΑΠΩ», δίνοντας έμφαση στις σχέσεις των παιδιών. Στην συνέχεια αποφασίσαμε, καταλήξαμε και καταγράψαμε τους κανόνες που θα μας βοηθήσουν να νιώθουμε όμορφα στο σχολείο και υποσχεθήκαμε να τους τηρούμε. (Το συμβόλαιο της τάξης μας.) Στην συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν την Βάγια όπως την φαντάζονται. Επιλέξαμε μία, που θα είναι η μασκότ μας, και θα μας συντροφεύει σε όλη την φάση υλοποίησης του προγράμματος. Φτιάξαμε μία ομαδική εργασία για το σχολείο που ονειρευόμαστε.                                                   IMG-da8d818ef10a0e564a3168e143562437-V (Copy)                                                                                                                  IMG-19850fd41c8981a539f135a80724a9b0-V (Copy)

IMG-6551bf5f903ba4132a0cc5c111aa3156-V (Copy)

IMG_20250225_095636

ΑΡΧΙΚΟ

thumbnail_1740158324639

συμβόλαιο τάξης

  • 1η Ενότητα – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Αναφερθήκαμε στα συναισθήματα, κατανοώντας τα μέσα από διάφορες ιστορίες και βιωματικά παιχνίδια. (παιχνίδια σε ζευγάρια, παιχνίδι μνήμης, ντετέκτιβ συναισθημάτων κ.α.) Μάθαμε τρόπους  έκφρασης και διαχείρισης των συναισθημάτων μας .                                 Το μήνυμα μας για τον τοίχο είναι: Όλοι έχουμε συναισθήματα! Όταν ένα συναίσθημα με κάνει να φέρομαι άσχημα, τότε προσπαθώ να το ελέγξω!

IMG-407663885eab16158d4150a0a8d69f6d-V

IMG_20250225_130315

ΕΝΌΤΗΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ

  • 2η Ενότητα – ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Μέσα από το παραμύθι « Η πελώρια κολοκύθα» και άλλα σχετικά βιντεάκια, τα παιδιά κατανόησαν την έννοια της ομάδας, τα θετικά της συνεργασίας και υιοθέτηση αποδεκτών τρόπων συμπεριφοράς στην ομάδα.                                                                                                                        Μήνυμα για τον τοίχο: «Η δύναμη της ομάδας είναι μεγάλη! Η τάξη μας είναι μία ομάδα!»

.trashed-1745092938-IMG_20250318_081311

IMG_20250326_123759

IMG_20250328_101314

2 - ΟΜΑΔΑ

IMG_20250328_093256

  • 3η Ενότητα- ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΑΠΟΔΟΧΗ Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι «ΕΛΜΕΡ». Παίξαμε διάφορα παιχνίδια , όπως π.χ. στον κύκλο κάθε παιδί παρατηρεί κάποιο άλλο και βρίσκει κάτι θετικό πάνω του. Ή κάθε παιδί καλείται να πει δύο πράγματα για τον εαυτό του. Φτιάχνουμε μία ομαδική εργασία, ζωγραφίζοντας ένα σεντούκι και πάνω κολλάμε τις ζωγραφιές των παιδιών με τον εαυτό τους κι ένα θετικό σχόλιο. «Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗ ΜΑΣ».                                                              Μήνυμα για τον τοίχο: «Όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί! Η διαφορετικότητα κάνει την ζωή μας πιο πλούσια!                                         IMG-ed8e348dbff73125d0a850d3743fe25f-V

thumbnail_1746031089540

IMG-ede881e3ad3ecec2ae11f5e8610a6c74-V (Copy)

IMG-933bbd0bd0f71d1f7b08a9037af32c52-V

thumbnail_1747069827916

  • 4η Ενότητα – ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ – ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ                                                                                                                                                                                                                                                     Στον κύκλο μιλάμε για τις συγκρούσεις. Γίνεται δραματοποίηση σε ομάδες με μικρά σενάρια συγκρούσεων.  Λύνονται οι συγκρούσεις με τα χτυπήματα, τις σπρωξιές και τις φωνές; Πώς θα μπορούσαν να λυθούν οι συγκρούσεις αυτές χωρίς βία; Δίνουμε έμφαση στο συναίσθημα του θυμού. Παίζουμε ένα παιχνίδι με το φανάρι του θυμού. (1. ηρεμώ, 2. Σκέφτομαι, 3. Συζητώ.)                                                                                                              Μήνυμα για τον τοίχο: «Η βία δεν λύνει προβλήματα! Μπορούμε να λύσουμε τις διαφορές μας με ηρεμία και συζήτηση!»                                                                                                                                                                              IMG-7bd6bea390f57406d256dfec69ca0664-V (Copy)
  •                                                                                                                                                    IMG_20250608_095726 (Copy)
  • thumbnail_IMG_20250603_123428